user_mobilelogo

VENYTTELYOHJEITA REITEEN

Käy kuvan osoittamaan asentoon lattialle. Vie vartaloasi alaspäin kunnes tunnet venytyksen lonkan etuosassa, takareisissä ja nivusissa. Tämä venytys sopii mainosti myös lonkan koukistajille. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Venytä molemmat puolet 20 sekunnin ajan ja toista tarvittaessa.

Käy polvillesi jalat yhdessä lattialla. Tue käsilläsi vartaloasi niin, että pakarat eivät kosketa kantapäitäsi. Pidä itsesi kuvan mukaisessa asennossa (huomaa, että polvet eivät saa nousta lattiasta) ja tee venytys. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 20 sekunnin ajan.


Venyyttääksesi etureittä ja polvea seiso kuvan mukaisessa asennossa. Tuo jalkasi hitaasti kohti pakaraa. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Venytä molemmat puolet 30 sekunnin ajan.

Käy lattialle kylkimakuulle ja ota kuvan mukaisesti ylemmästä jalasta kiinni ja tee venytys. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Venytä 10 sekunnin ajan ja toista tarvittaessa. Venytä tämän jälkeen toinen puoli.


Seiso kuvan mukaisesti hieman haara-asennossa ja varpaistasi kiinni venyttäen niitä ylöspäin. Tämä liike on hyvä myös pohkeille. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 15 sekunnin ajan ja vaihda jalkaa.

Istu kuvan mukaisessa asennossa jalat koukussa & jalkapohjat toisiaan vasten. Ota kiinni jaloista ja venytä eteenpäin. Pidä venytys 30 sekunnin ajan.


Istu kuvan mukaisesti lattialla leveässä haara-asennossa ja tuo vartalosi kevyesti eteenpäin kohti lattiaa. Pidä venytys 30 sekunnin ajan.

Asetu kuvan mukaisesti toinen jalkasi ojennettuna sopivalle tuelle. Vie kätesi kohti jalkaterääsi. Tehdessäsi venytyksen tässä sivuasennossa sen pitäisi tuntua lähinnä lähentäjissä. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 20 sekunnin ajan ja toista sama toiselle puolelle.

 


ALASELKÄ | KAULA & NISKA | YLÄSELKÄ | RINTA | REIDET | POHKEET | KÄSIVARRET