user_mobilelogo

VENYTTELYOHJEITA RINTALIHAKSIIN

Seiso kuvan mukaisesti selin ja tue toisella suoristettuna kädella itsesi esim. ovenpieleen. Käänny hitaasti ja tee venytys. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Venytä 15 sekuntia molempia puolia.

Seiso kuvan mukaisessa asennossa. Tue venytettävän puolen käsi esimerkiksi ovenpieleen. Pidä etumainen jalka ihan suorana ja koukista takimmaista hieman. Työnnä vartaloasi nuolen osoitttamaan suuntaan. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Venytä 15 sekuntia ja vaihda puolta.


Seiso kuvan mukaisesti haara-asennossa jalat koukistettuna. Kädet selkään tuettuna työnnä vartaloa eteenpäin. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Venytä 15 sekunnin ajan. Toista tarvittaessa.

Nosta kädet käsivarret 90 asteen kulmassa kyynärpäät vähän alempana. Tässä kuvan mukaisessa asennossa vie kyynärpäät taaksepäin. Etsi itsellesi sopiva asento niin, että venytys tuntuu rintalihaksisa eikä esim. hermokipuna pikkusormessa. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 15 sekuntia.

 


ALASELKÄ | KAULA & NISKA | YLÄSELKÄ | RINTA | REIDET | POHKEET | KÄSIVARRET