user_mobilelogo

VENYTTELYOHJEITA YLÄSELKÄÄN

Voit tehdä venytyksen joko seisten tai istuen. Jalat haara-asennossa kallista vartaloasi toiselle puolelle tukien kädelläsi kyynärpäästä kuvan mukaan. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 10 sekunnin ajan. Toista kolme kertaa ja vaihda venytettävä puoli.

Nojaa seisten sopivaan tukeen kuvan mukaisesti jalat suorina ja hieman haara-asennossa. Taivuta vartaloa alaspäin ja tue ojennetuin käsin. Tehosta venytystä laskemalla vartaloasi alaspäin. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 30 sekunnin ajan.


Makaa lattialla kuvan mukaisesti: jalat koukussa, jalkapohjat toisiaan vasten. Venytä pitämällä jalat mahdollisimman avoimina. Nuolet näyttävät venytyksen suunnan. Venytä 30 sekunnin ajan.

Käy selinmakuulle, jalat taivutettuna ja polvet hieman erillään toisistaan. Nosta päätä pitäen kuitenkin selkäsi koko ajan lattiassa kiinni. Käytä käsiäsi tehostamaan venytystä. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Toista liike kolme kertaa viiden sekunnin ajan.


   

Käy selinmakuulle kädet pääsi takana, selkä lattiassa kiinni ja jalat hieman taivutettuna. Työnnä lantiotasi toiseen suuntaan tukemalla toisella jalalla. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 25 sekunnin ajan ja vaihda puoli.

Seiso jalat koukussa haara-asennossa. Ota kiinni nilkoistasi sisäpuolelta tiukasti ja nosta selkääsi ylöspäin. Nuoli näyttää venytyksen suunnan. Pidä venytys 10 sekunnin ajan ja toista kolme kertaa.

 


ALASELKÄ | KAULA & NISKA | YLÄSELKÄ | RINTA | REIDET | POHKEET | KÄSIVARRET